Stoltzekleiven Opp 2009: Enorm pÄgang
torsdag 07. mai 2009 18:00



Årets utgave av Stoltzekleiven Opp er fulltegnet med unntak av seedet klasse der det fortsatt er plasser igjen.  Det var enorm pĂ„gang da pĂ„melding for grupper startet klokken 07.00 torsdag morgen, og plassene ble utsolgt i lĂžpet av fĂ„ minutter. Vi har i lĂžpet av dagen fĂ„tt mange henvendelser fra fortvilte lĂžpere som dessverre ikke fikk plass.  Vi har forstĂ„else for at folk er skuffet og frustrert, og vi vurderer alle tilbakemeldinger seriĂžst og tar med oss alle innspill.   

 

Kanskje noe fakta likevel kan vÊre forklarende: 

  • Et lĂžp med intervallstart har sin begrensning i antall starter.  Rigging og justering av tidtakerutstyr gjĂžr det vanskelig Ă„ starte tidligere enn kl 09.15.  MĂžrkets frembrudd gjĂžr at det ikke er mulig Ă„ starte etter 18.30.
  • PĂ„meldingsprosedyrene har vĂŠrt informert om i lokal presse, pĂ„ vĂ„re hjemmesider og med utsendelse av mail til alle tidligere deltagere med registrert e-mail adresse.
  • FĂžlgende kategorier har fĂ„tt anledning til Ă„ melde seg pĂ„ fĂžr andre:

    • LĂžpere som er direkte kvalifisert til seedet gruppe
    • LĂžpere med mer enn 10 Ă„rs deltagelse
    • Sponsorer
  • For andre er det prinsippet om fĂžrstemann til mĂžlla som gjelder. Ca halvparten av startnumrene ble lagt ut for individuell pĂ„melding tirsdag kl. 07.00 og resten ble lagt ut for gruppepĂ„melding onsdag kl. 07.00.
  • I et lĂžp med intervallstart og sĂ„ stor deltagelse, er det ikke mulig Ă„ ha manuell pĂ„melding via mail og telefon. Arbeidsbelastningen blir for stor for den frivillige arrangĂžrstaben.  Noen hevder at dette fĂžrer til dĂ„rlig kundebehandling, men vi har tatt i bruk et nettbasert pĂ„meldingssystem som skal sikre at alle behandles likt ved pĂ„melding og har lik sjanse til Ă„ fĂ„ plass. SĂ„ vidt vi vet opererer alle andre arrangĂžrer av stĂžrre arrangementer (f.eks. Birken eller konserter)  med lignende prosedyrer.
  • PĂ„meldingssystemet gir oss ventelister med logg som viser oss rekkefĂžlgen pĂ„ listen og dermed ogsĂ„ hvem som stĂ„r fĂžrst i kĂž ved eventuell avmeldinger fra andre.  Videre gir systemet oss mulighet til Ă„ fĂ„ raskere kontroll med hvem som ikke betaler og som dermed skal strykes og gi plass til andre.
  • NĂ„r klokken nĂ„ er blitt 21.00 torsdag 07.05, stĂ„r det ca. 2.100 lĂžpere pĂ„ venteliste. Det forventes en viss bevegelse mht. ledige startnummer pga.: 

    • LĂžpere som melder avbud
    • LĂžpere som ikke betaler
    • LĂžpere som har booket dobbelt (bĂ„de individuelt og via gruppe-reservering)
  • De aller fleste som nĂ„ stĂ„r pĂ„ venteliste, vil nok dessverre likevel ikke komme med i Ă„rets lĂžp. 
  • De som ikke har fĂ„tt plass, kan ved Ă„ stille til start pĂ„ Stoltzekarusellens siste lĂžp (21.september) fĂ„ tiden sin registrert i statistikken for 2009.
  • Mange av de som har kontaktet oss, spĂžr om vi ikke kan utvide Ă„rets lĂžp med mulighet for start enten dagen fĂžr eller etter hovedlĂžpet. Pr. i dag vurderer vi sjansene for at vi skal kunne fĂ„ til dette som smĂ„, men vi vil ikke helt utelukke muligheten.

Videre fremdrift

  • Vi behandler inkommete Ăžnsker om start i seedet gruppe i neste uke. Det er fortsatt mulig Ă„ komme med begrunnet Ăžnske om seedet gruppe ved Ă„ melde seg pĂ„ ventelisten og krysse av for seedet gruppe og skrive inn begrunnelse.Tid/plassering i andre lĂžp og andre idrettsprestasjoner er typiske gode begrunnelser. Begrunnelser av typen "Jeg lĂžp opp pĂ„ 11:15 i forrige uke" er det vanskeligere Ă„ bedĂžmme pĂ„ en god mĂ„te.
  • Det forventes at arbeidet med Ă„ fylle pĂ„ fra ventelisten vil starte ca. den 18. mai. Vi venter til denne dato, og gjĂžr alt samlet, fordi vi da vil ha oversikt over hvor mange pĂ„meldinger som blir slettet pĂ„ grunn av manglende betaling (inklusiv tid til Ă„ fĂžlge opp enkeltsaker) 
  • Prosedyren i forhold til ventelisten individuelt er:
    • LĂžperen fra venteliste blir pĂ„meldt, og fĂ„r tilsendt e-post med kvittering for pĂ„melding inklusiv starttid, og blir gitt betalingsfrist pĂ„ 7 dager
    • Dersom betaling ikke er mottatt innen 7 dager, vil pĂ„meldingen igjen bli slettet, og nestemann pĂ„ ventelisten fĂ„r sjansen. PĂ„ vegne av andre lĂžpere pĂ„ ventelisten setter vi selvfĂžlgelig pris pĂ„ Ă„ fĂ„ rask tilbakemelding dersom en startplass ikke skal benyttes.
  • Prosedyren i forhold til ventelisten gruppe er:
    • Gruppen blir tildelt plasser i forhold til ventelisten, og kvittering med betalingsfrist pĂ„ 7 dager blir sendt ut
    • Dersom betaling ikke er mottatt innen 7 dager, vil pĂ„meldingen igjen bli slettet, og neste gruppe pĂ„ ventelisten fĂ„r sjansen.

Vi takker for stor interesse og stort engasjement i forbindelse med Ärets pÄmelding.

Vi benytter ogsÄ sjansen til Ä minne om Ärets StoltzeKarusell som gÄr av stabelen 10. august, 24. august, 7. september og 21. september - den perfekte forberedelsen til hovedlÞpet den 26. september. Siste lÞpet den 21. september gir ogsÄ en mulighet til Ä fÄ tiden sin registrert i den offisielle StoltzeStatistikken dersom man ikke har fÄtt plass pÄ hovedlÞpet. 

 

 

StoltzeBilder

Stoltzekleiven Opp 2024

Neste arrangement gÄr fredag 27.9 og lÞrdag 28.9.2024

STOLTZEHOTELLET 

 
 
Overnatting - middag - AfterStoltz i baren 

SMS Treningslogg

19/12Hans Peter Endal 16.30
18/12Hans Peter Endal 16.30
17/12Knut O. Huseby29.46
17/12Hans Peter Endal 16.30
15/12Hans Peter Endal 16.30
14/12Knut O. Huseby25.10
14/12Hans Peter Endal 16.20
Se mer av loggen

Mest lest

Samarbeidspartnere

StoltzeLauget

 

 
 

  

 
 
 
lplabbet logo_190px
 
  
 
 
abb-188
 
 
  
 

 

Arenareklame

 
 

 

tannlege-rogne

 

 

ForsyningsLauget

forsynings sponsorer_010614

 

 

 AfterStoltz 

 

 

Vi er alltid pÄ jakt etter nye samarbeidspartnere. Ta kontakt med oss pÄ e-post StoltzeSponsor@gmail.com eller pÄ telefon: Carl Eilert Macody Lund (924 45 531) - Owen WestergÄrd (906 15 850)